Kolejiště TT
Takto vypadá současný návrh kolejiště. Plán vychází ze současného kolejiště po příbuzných, ale staré koleje a ostré oblouky nejsou moc dobré pro dlouhé vozy a hlavně funkčnost výhybek a neustálá nutnost kolejnice čistit je otravná a dělá to jenom bordel. Proto jsem se rozhodl kolejiště předělat tak, že se rozšíří panel, aby bylo možné instalovat delší nástupiště (aspoň pro 3 velké vozy) a oblouky s velkým poloměrem. S finančních důvodů jsem osekal počet výhybek, abych snížil cenu nových kolejí.
Pozn.: Peróny druhé stanice (vpravo od kopce) budou vypadat jinak. Obloukové výhybky budou taky trochu jiné, použiju totiž flexi pro větší poloměr.
Na tomto kolejišti bude možno jezdit i s dvěmi soupravami najednou. Budou zde 3 stanice: Semily (to hlavní), pak Turnov nebo Železný Brod, a pak malá zastávka Bačov na kopci. Kopec bude umístěn v levém kruhu osmičkové trati, bude na ni model věže Kozákov vlastní výroby.
Protože se stavbou nespěchám a spíš se teď věnuji tvorbě vozového parku, tak je možné, že kolejiště prodělá ještě nějaké úpravy (zpětné dosazení chybějících výhybek, odstavné koleje pro nákladní vlaky, aj), než se vůbec začne stavět.
Asi Vás už napadlo, že toto kolejiště není moc skladné, tak jsem se rozhodl přehodnotit jeho stavbu. Jednou ho chci určitě postavit, ale až na to budu mít opravdu dobrý prostor. Do té doby jsem se rozhodl pro stavbu jiného kolejiště, které se vejde i do bytu ke stěně, kde nebude tolik překážet. Potřeboval jsem navrhnout úzké kolejiště, ale se dvěma okruhy a slušnou stanicí, kde budou moct jezdit buďto dva vlaky každý na svém okruhu, nebo jeden vlak s okruhy na střídačku. Tak jsem nakonec vytvořil tento návrh: 2 stanice (větší a menší na kopci) s nízkými peróny, uprostřed bude silnice vedoucí od velké stanice doprava do městečka a pak přes přejezd do tunelu. Z městečka povede další cestička do menší stanice. Plánek městečka a cest později dokreslím jinak než v programu WinTrack.
Rozměry kolejiště jsou 2,75 x 1 m. Adekvátní ke stěně. Horní stanice bude trochu jiná- bude mít dva malé peróny, 3. kolej bude začínat už v levém oblouku. Do obou stanic možná přidám i nějaké kusé koleje a malé zázemí pro nákladní vlaky.
Vymýšlím rozšíření toho kolejiště o jednu kolej bez perónu pro zbrojení naftou a fekál + připojitelný modul depa. Depo uvažuju ve dvou verzích: hala, nebo točna. Točna bude náročnější na prostor a samotnou točnu bych si musel postavit sám, nebo předělat točnu H0, protože potřebuju, aby se mi na točnu vešly nejenom mašiny, ale i vozy s posunovací lokomotivou 704. Levnější a jednuduší variantou je dvojitá hala s fekální kolejí vedle (u točny je fekál u perónů, což není šťastné).
Klasické depo:
Točna (verze A):
Točna (verze B): fekální kolej mimo peróny u depa